Skip to main navigation Skip to main content Skip to page footer

Τμήμα Eπικοινωνίας και ΜΜΕ

NΙΚΟΛΑΪΔΟΥ ΑΦΡΟΔΙΤΗ

 

                     

ΣΠΟΥΔΕΣ

Επικοινωνία, Μέσα και Πολιτισμός (Πάντειο Πανεπιστήμιο)

Σκηνοθεσία κινηματογράφου και τηλεόρασης (Σχολή Σταυράκου)

ΜΑ in Film and Television Studies (Universiteit Van Amsterdam)

Μεταπτυχιακό, Αρχιτεκτονική-Χώρος-Πολιτισμός

(διατμηματικό  Διδακτορικό και Μεταδιδακτορική Έρευνα (ΙΚΥ) (Πάντειο Πανεπιστήμιο)

ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΗ ΘΕΣΗ

Επίκουρη Καθηγήτρια

ΤΟΜΕΑΣ

Πολιτισμού, Περιβάλλοντος, Επικοινωνιακών εφαρμογών και Τεχνολογίας

ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ

Οπτικοακουστικών Μέσων

ΤΗΛΕΦΩΝΟ

210-3689294

ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ

afroniko[at]media.uoa[dot]gr

ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΜΑΘΗΜΑΤΩΝ

B΄ έτος:

  • Οπτικοακουστική Παραγωγή (υποχρεωτικό)

 

Γ΄-Δ΄ έτη (μαθήματα επιλογής ή σεμινάρια):

  • Τηλεοπτικά είδη και αισθητική
  • Τηλεοπτική Παραγωγή-Studio
  • Τηλεοπτικά Ρεπορτάζ
  • Σεμινάριο πτυχιακής εργασίας (ζητήματα κινηματογραφικής και τηλεοπτικής παραγωγής)

 

Μεταπτυχιακό:

  • Εισαγωγή στις κινηματογραφικές σπουδές

 

ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΟ ΕΡΓΟ

Συντονίστρια ΟΜΕΑ, Συμμετοχή σε επιτροπές (π.χ. επιτροπή προγράμματος Μεταπτυχιακών Σπουδών, κτηματολόγιου κ.λπ.)

ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΑ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΝΤΑ

Φόρμα και αισθητική της σύγχρονης τηλεόρασης / Ελληνικός κινηματογράφος / Σπουδές Παραγωγής κινηματογράφου και τηλεόρασης

ΕΝΔΕΙΚΤΙΚΟ ΣΥΓΓΡΑΦΙΚΟ και επαγγελματικο ΕΡΓΟ

Επιμέλειες τόμων:

Νικολαΐδου, Αφροδίτη και Δημήτρης Παπανικολάου (επιμ) (2022), Χώρα, Σε Βλέπω/ Motherland, I see you, Αθήνα: Εκδόσεις Νεφέλη (Ελληνική και Αγγλική Έκδοση) fairead.net/motherland-open-access

Νικολαΐδου, Αφροδίτη και Πούπου, Άννα (επιμ.) (2019), 35 ΚΕΙΜΕΝΑ για τη Χαμένη Λεωφόρο, Αθήνα: Εκδόσεις Νεφέλη.

Nikolaidou, Afroditi, Poupou, Anna and Chalkou, Maria (eds.) (2017), Old Games New Rules: Rethinking Genre in Greek Cinema from 1970s to the Present, Filmicon Journal of Greek Film Studies, Special Issue (4). filmiconjournal.com/journal/issue/4/2017

Παραδείση, Μαρία και Νικολαΐδου, Αφροδίτη (επιμ.) (2017). Από τον πρώιμο στο σύγχρονο ελληνικό κινηματογράφο: ζητήματα μεθοδολογίας, θεωρίας, ιστορίας. Αθήνα: Δαρδανός.

Poupou, Anna, Nikolaidou, Afroditi and Sifaki, Anna (eds.) (2014), World Film Locations: Athens, Bristol: Intellect Ltd.

Σηφάκη, Ειρήνη, Πούπου, Άννα και Νικολαΐδου, Αφροδίτη (επιμ.) (2011), Πόλη και Κινηματογράφος: θεωρητικές και μεθοδολογικές προσεγγίσεις, Αθήνα: Νήσος.

Ενδεικτικά άρθρα:

Νικολαΐδου Αφροδίτη (2023) «Η ενημέρωση αλλιώς:  από τις ενημερωτικές εκπομπές στα δημοσιογραφικά ντοκιμαντέρ» στο Βασίλης Βαμβακάς (επιμ), Το κουτί. Εικόνες της σύγχρονης Ελλάδας στην ιδιωτική τηλεόραση, Αθήνα: Οξύ.

Nikolaidou, Afroditi (2022) “Modernization noir in Greek cinema of the 1990s and early 2000s: New topographies and temporal tensions”, Journal of Greek Media & CultureVolume 8, Issue 1, Apr 2022, p. 83 – 100 DOI: https://doi.org/10.1386/jgmc_00048_1

Βενάκη Ηλέκτρα και Νικολαΐδου Αφροδίτη (2022) «Κινηματογραφικές συμπαραγωγές με τα βαλκάνια και αναπαραστάσεις της ελληνικότητας», Ελληνισμός και Βαλκάνια – Αμφίδρομες σχέσεις: γλώσσα,, ιστορία, λογοτεχνία, πολιτισμός (1453 – 2019). Πρακτικά 4ου Διεθνούς Συνεδρίου των Νεοελληνιστών των Βαλκανικών Χωρών (Κομοτηνή, 22 – 24 Νοεμβρίου 2019), Μανόλης Γ. Βαρβούνης – Θανάσης Β. Κούγκουλος (επιμ.) Κομοτηνή: Παρατηρητής της Θράκης, 2022, σσ. 351-360

Nikolaidou, Afroditi (2022) “Greek Screen Cultures and the Scopic Regimes of the Long 1990s: Exploring Yorgos Lanthimos's Early Works”, in Eddie Falvey (ed), The Cinema of Yorgos Lanthimos, Films, Form, Philosophy, Bloomsbury Publishing

Νikolaidou, Afroditi & Mylona, Ifigeneia (2020) “Promotional Greek screen industries: Branded entertainment in the digital age”, Journal of Greek Media & Culture. 6. 241-259. 10.1386/jgmc_00015_1.

Nikolaidou, A. (2020) “Self-Exoticism, the Iconography of Crisis and the Greek Weird Wave”, in Panayis Panagiotopoulos and Dimitris P. Sotiropoulos (eds), Political and Cultural Aspects of Greek Exoticism. Cham, Switzerland: Palgrave Pivot.

Kountouri, Fani & Afroditi Nikolaidou (2019) “Bridging dominant and critical frames of the Greek debt crisis: mainstream media, independent journalism and the rise of a political cleavage”, Journal of Contemporary European Studies, 27:1, 96-108, DOI: 10.1080/14782804.2019.1581600

Nikolaidou, Afroditi (2018) “Greek TV Documentary Journalism: Discourses, Forms, Authorship”, Filmicon Journal of Greek Film Studies, Χειμώνας 2018-2019

Kassaveti, Ursulla-Helen and Nikolaidou Afroditi (2018), “The Greek New Wave: Representing Work and Unemployment in Crisis”, in Betty Kaklamanidou and Ana Corbalan (eds). Contemporary European Cinema: Crisis Narratives and Narratives in Crisis. London & New York: Routledge (in The Cultural Politics of Media and Popular Culture series).

Νικολαΐδου, Αφροδίτη και Πούπου, Άννα (2017) «Κάποιες post-weird σκέψεις για το νέο κύμα του ελληνικού κινηματογράφου/ Post-weird Notes on the New Wave of Greek Cinema», στο Γκέλυ Μαντεμλή (επιμ). Α-Κατάλογος. Θεσσαλονίκη: Εκδ. Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης, 88-105.

Nikolaidou, Afroditi (2017) «Marketing Communications in the Greek Film Industry: Rethinking Contemporary Greek Cinema», in Tonia Kazakopoulou and Mikela Fotiou (eds.). Contemporary Greek Film Cultures from 1990 to the Present. Oxford, Bern: Peter Lang, 291-31.

Nikolaidou, Afroditi (2015) “Cinematic Athens 1993-2013: from the city in transition to the city in crisis”, in Alain Brenas & Toufic El-Khoury (eds.). La Ville Mediterraneenne au Cinema. Paris: Orizons/ Universités, 111-129.

Nikolaidou, Afroditi (2014) “The Performative Aesthetics of the Greek New Wave” Filmicon: Journal of Greek Film Studies (2): 20-44.http://filmiconjournal.com/journal/article/2014/2/3.

 

Έργο στην οπτικοακουστική παραγωγή:

Παραγωγή-Σενάριο: Θάλασσα από γυαλί, σενάριο μεγάλου μήκους Συγγραφή: Αφροδίτη Νικολαΐδου-Αλέξης Αλεξίου σε σκηνοθεσία Αλέξη Αλεξίου. Παραγωγή: Tugo Tugo Productions Χρηματοδότηση ΕΚΚ, ΕΡΤ, Βulgarian National Film Centre, Eurimages, Υπουργείου Πολιτισμού Κύπρου, Rosa Luxemburg Foundation. Η ταινία βρίσκεται σε στάδιο της μεταπαραγωγής

Παραγωγή: ΙΩ (Γιώτα Τελεία Ωμέγα), Παραγωγή: Αφροδίτη Νικολαΐδου, Σκηνοθεσία-Κάμερα: Αλέξης Αλεξίου, Κείμενο: Ασπασία Λυκουργιώτη (Ενίσχυση παραγωγής από το ΕΚΚ) Busan International Short Film Festival, Διεθνές Φεστιβάλ ντοκιμαντέρ και animation της Λειψίας,  Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης, Διανομή: Κινηματογράφος ΑΣΤΟΡ, 2022.

Διοργάνωση-Επιμέλεια Κινηματογραφικών προγραμμάτων

2020-2022 Χώρα, Σε Βλέπω – Ο εικοστός αιώνας του ελληνικού σινεμά Συν-επιμέλεια του προγράμματος ψηφιοποίησης και προβολής ελληνικών ταινιών (με Σύλλα Τζουμέρκα, Ελίνα Ψύκου, Δημήτρη Παπανικολάου/  Δημιουργία εκπαιδευτικής βαλίτσας του προγράμματος. Δράση της Ελληνικής Ακαδημίας Κινηματογράφου, υπό την αιγίδα της Επιτροπής Ελλάδα 2021, με τη χορηγία του Εθνικού Κέντρου Οπτικοακουστικών Μέσων, του Ελληνικού Κέντρου Κινηματογράφου, του Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου και του Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης και με την υποστήριξη της Ταινιοθήκης της Ελλάδος.

2016-2019 Η χαμένη λεωφόρος του ελληνικού σινεμά, επιμέλεια, οργάνωση και συντονισμός της κινηματογραφικής δράσης, που διοργανώνεται από την ΕΣΠΕΚ στον κινηματογράφο ΑΣΤΟΡ με την υποστήριξη του Ελληνικού Κέντρου Κινηματογράφου, της Faliro House και της Ταινιοθήκης της Ελλάδος.