Σπουδές | Πτυχίο Επιστήμης Υπολογιστών, Τμήμα Επιστήμης Υπολογιστών, Πανεπιστήμιο Κρήτης, 1988 Διδάκτορας Πληροφορικής Πανεπιστημίου Aθηνών (ΕΚΠΑ), 1995 |
Ακαδημαϊκή Θέση | Καθηγητής |
Τομέας | Πολιτισμού, Περιβάλλοντος, Επικοινωνιακών Εφαρμογών και Τεχνολογίας |
Εργαστήριο | Διευθυντής Εργαστηρίου Νέων Τεχνολογιών στην Επικοινωνία, την Εκπαίδευση και τα ΜΜΕ, 2016 - σήμερα |
Ερευνητική Ομάδα | Επιστημονικός Υπεύθυνος της ερευνητικής ομάδας Ανάλυσης Μεγάλων Δεδομένων στη Δημοσιογραφία και την Επικοινωνία (Computational Journalism Research Group) |
Τηλέφωνο | 210-3689267 |
Ηλεκτρονική Διεύθυνση | mourlas[at]media.uoa[dot]gr |
Προσωπική Ιστοσελίδα | |
Διδασκαλία Μαθημάτων | ΠΡΟΠΤΥΧΙΑΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
|
Διοικητικό Έργο |
|
Ερευνητικά Ενδιαφέροντα | Tα ερευνητικά ενδιαφέροντα εστιάζονται κυρίως στη μελέτη προσαρμοζόμενων και εξατομικευμένων συστημάτων και δικτύων επικοινωνίας. Το πεδίο των προσαρμοζόμενων συστημάτων και δικτύων είναι γενικά ευρύ και καλύπτει ένα μεγάλο φάσμα εφαρμογών που έχουν παρόμοιες συμπεριφορές και ιδιότητες. Βασικός λοιπόν στόχος της έρευνας του κ. Μουρλά στο Τμήμα Επικοινωνίας και ΜΜΕ είναι η βελτίωση της αλληλεπίδρασης του χρήστη με τα Διαδικτυακά επικοινωνιακά περιβάλλοντα μέσω της τεχνικής της εξατομίκευσης και προσαρμογής καθώς και ο προσδιορισμός της επιρροής των γνωστικών και συναισθηματικών διεργασιών στη διάδραση του χρήστη με το υπερμέσο που αποτελεί κύριο συστατικό του Διαδικτύου. Κύριο μέλημα είναι η δημιουργία μιας «έξυπνης» Διαδικτυακής πλατφόρμας, που να υπηρετεί τους χρήστες δεδομένων των αναγκών και των δυνατοτήτων τους. Η εξατομίκευση αυτή, επιτυγχάνεται μεταξύ άλλων, βάσει ορισμένων ιδιαίτερων χαρακτηριστικών του χρήστη. Τα χαρακτηριστικά αυτά, ομαδοποιημένα ανάλογα με την προτεινόμενη από κάθε θεωρία τυπολογία, συνιστούν τις αντιληπτικές προτιμήσεις των χρηστών καθώς επίσης και διεργασίες που σχετίζονται με τη συναισθηματική κατάσταση και την οπτική προσοχή. Όσον αφορά τις εφαρμογές των προσαρμοζόμενων και εξατομικευμένων συστημάτων ιδιαίτερη έμφαση δίνεται στην εξ αποστάσεως εκπαίδευση, τα εκπαιδευτικά υπερμέσα, τα ψηφιακά εκπαιδευτικά παιχνίδια που διαθέτουν προσαρμογή του σεναρίου και της πολυπλοκότητάς τους ανάλογα με τις δυνατότητες του χρήστη και τέλος στις εφαρμογές ηλεκτρονικού εμπορίου. Ο κ. Μουρλάς επίσης από το 2002 - σήμερα δραστηριοποιείται δευτερευόντως σε ερευνητικούς τομείς όπως το Game Based Learning, τη Διάχυτη Νοημοσύνη (Ambient Intelligence), τα συστήματα με επίγνωση περιβάλλοντος (context aware systems), καθώς και τα διαδραστικά περιβάλλοντα με βάση το συναίσθημα του χρήστη (Affective User Interfaces). Παλαιότερα (έτη 1995 - 2002), είχε ενασχοληθεί με ερευνητικά θέματα στις περιοχές των Πολυμέσων (παρουσίαση ροών ήχου και εικόνας μέσω διαδικτύου), των Παράλληλων και Κατανεμημένων Συστημάτων καθώς και του Λογικού Προγραμματισμού με Περιορισμούς (constraint logic programming). |
Ενδεικτικό Συγγραφικό Έργο |
|