Skip to main navigation Skip to main content Skip to page footer

Τμήμα Eπικοινωνίας και ΜΜΕ

ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΔΙΑΣΦΑΛΙΣΗΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ

Το Τμήμα Επικοινωνίας και Μ.Μ.Ε.. της Σχολής Οικονομικών και Πολιτικών Επιστημών του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών έχει αναπτύξει και εφαρμόζει συγκεκριμένη επίσημη Πολιτική Διασφάλισης Ποιότητας, εναρμονισμένη με τη στρατηγική του Ιδρύματος.

Στην ανάπτυξη και εφαρμογή της πολιτικής αυτής, με τις κατάλληλες δομές και διαδικασίες, συμμετέχουν όλοι οι ενδιαφερόμενοι εσωτερικοί παράγοντες (Όργανα Διοίκησης, Μέλη ΔΕΠ, ΕΔΙΠ, ΕΤΕΠ, Διοικητικό Προσωπικό και Φοιτητές του Τμήματος). Η πολιτική του Τμήματος για τη Διασφάλιση Ποιότητας και η στρατηγική εφαρμογής της υλοποιούνται μέσω της ΟMΕΑ, σε συνεργασία με τη Μονάδα Διασφάλισης Ποιότητας (ΜΟΔΙΠ) ΤΟΥ ΕΚΠΑ.

Για τη διασφάλιση και συνεχή βελτίωση της ποιότητας του εκπαιδευτικού και ερευνητικού έργου, καθώς και για την αποτελεσματική λειτουργία και απόδοση των υπηρεσιών του, το Τμήμα συμμορφώνεται με τα κριτήρια που ορίζονται στο άρθρο 72.2 του Νόμου 4009/2011.

Η πολιτική αυτή υποστηρίζει κυρίως:

  1. την οργάνωση του εσωτερικού συστήματος διασφάλισης ποιότητας του Τμήματος.
  2. την ανάληψη των ευθυνών της ηγεσίας του Τμήματος και των επιμέρους μονάδων αυτού, όπως και των μελών του διδακτικού ερευνητικού, διοικητικού και άλλου προσωπικού και των φοιτητών, καθώς και τον ρόλο που τους αναλογεί σχετικά με τη διασφάλιση ποιότητας.
  3. τη διαφύλαξη των ακαδημαϊκών αρχών και της δεοντολογίας, την αποτροπή διακρίσεων, την ενθάρρυνση της συμμετοχής εξωτερικών φορέων στη διασφάλιση ποιότητας.
  4. τη συνεχή βελτίωση της μάθησης και της διδασκαλίας, της έρευνας και της καινοτομίας.
  5. τη διασφάλιση ποιότητας του προγράμματος σπουδών και τη συμμόρφωσή του με το ειδικό πρότυπο της ΑΔΙΠ.
  6. την αποτελεσματική οργάνωση των υπηρεσιών και την ανάπτυξη και διατήρηση των υποδομών.
  7. τη διάθεση και αποτελεσματική διαχείριση των αναγκαίων πόρων για τη λειτουργία του Τμήματος
  8. την ανάπτυξη και ορθολογική κατανομή του ανθρώπινου δυναμικού.

Βασικοί άξονες της Πολιτικής Διασφάλισης και Βελτίωσης της Ποιότητας του Τμήματος σε σύνδεση με τη στρατηγική του ΕΚΠΑ και ως μέρος της

  1. Η ενίσχυση της φοιτητοκεντρικής μάθησης στον σχεδιασμό του ΠΠΣ.
  2. Η βελτίωση της απόδοσης και της επίδοσης των φοιτητών του Τμήματος.
  3. Η μείωση του ποσοστού των φοιτητών που εγκαταλείπουν ή αργούν να ολοκληρώσουν τις σπουδές τους.
  4. Η ενίσχυση του πολυεπίπεδου ερευνητικού έργου στο Τμήμα.
  5. Η παραγωγή σημαντικής επίδρασης άρθρων σε διεθνή επιστημονικά περιοδικά καθώς και σε συλλογικούς τόμους και Πρακτικά Συνεδρίων με κριτές.
  6. Η συνεχής βελτίωση των συνθηκών εργασίας του διδακτικού ερευνητικού, καθώς και διοικητικού και άλλου προσωπικού του Τμήματος.
  7. Η ενίσχυση των προγραμμάτων διακρατικής συνεργασίας που προβλέπουν την κινητικότητα φοιτητών και διδακτικού προσωπικού.
  8. Η ενίσχυση συνεργασιών με άλλα ιδρύματα του εξωτερικού και του εσωτερικού, η διάχυση και η ενίσχυση ερευνητικών έργων και ευρύτερων συνεργιών, καθώς επίσης και η βελτίωση της παραγωγής ερευνητικού έργου.
  9. Η ανάπτυξη της εξωστρέφειας του Τμήματος.
  10.  Η προσέλκυση μελών ΔΕΠ υψηλού επιπέδου από την Ελλάδα και το εξωτερικό.
  11.  Η συμβολή του Τμήματος στην επιδιωκόμενη συνεργασία του ΕΚΠΑ με τους συντάκτες των πινάκων παγκόσμιας κατάταξης Πανεπιστημίων για την καλύτερη προβολή της ποιότητας του Τμήματος και γενικότερα του Ιδρύματος διεθνώς.
  12.  Η επίλυση προβλημάτων που αφορούν την υλοποίηση του διοικητικού έργου
  13.  Η συμβολή του Τμήματος στην πολιτική του ΕΚΠΑ για συνεχή οργάνωση και υλοποίηση δραστηριοτήτων άμεσης και έμμεσης υποστήριξης ευάλωτων κοινωνικών ομάδων.